Popularne posty

środa, 12 października 2011

bmw m5 limuzyna

Dynamika jazdy.

Opracowane na torze wyścigowym, przeznaczone do codziennej eksploatacji. Jako samodzielny projekt firmy BMW M GmbH BMW M5 kieruje się konsekwentnie filozofią samochodów ze znaczkiem M, łącząc wyśmienite osiągi z najwyższą przydatnością w codziennym użytkowaniu.
Wysokie wymaganie zostało spełnione: całkowicie od nowa zaprojektowano i skonstruowano zaawansowany i wysokowydajny układ jezdny M. Został on przetestowany i precyzyjnie skonfigurowany na najtrudniejszym stanowisku testowym dla samochodów z rodziny M – Pętli Północnej toru Nürburgring. Rezultatem tego jest maksymalna dynamika jazdy i zwinność oraz najwyższa precyzja i kontrola nad pojazdem – nawet na granicy jego możliwości fizycznych. Celowo wprowadzone usztywnienia karoserii zapewniają optymalną stabilność i precyzję kierowania. Dzięki zastosowaniu specjalnej płyty aluminiowej przednia oś jest szczególnie sztywno połączona z karoserią. Dzięki połączeniu z silnikiem V8 M TwinPower Turbo i 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów M z układem Drivelogic udało się stworzyć pojazd mechaniczy, który swoją dynamiką i precyzją prowadzenia wyznacza nowe standardy.

Zużycie paliwa / emisja CO2:

Cykl mieszany: 9,9 l / 100 km
Cykl miejski: 14,0 l / 100 km
Cykl pozamiejski: 7,6 l / 100 km

Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 232 g/km

Silnik benzynowy V8 M TwinPower Turbo w BMW M5.

Dane techniczne mówią same za siebie: 680 Nm, 560 KM (412 kW), 4,4 s od 0 do 100 km/h.Wysokoobrotowy, ośmiocylindrowy silnik M TwinPower Turbo w nowym BMW M5 pod względem mocy i przyspieszenia stawia poprzeczkę niezwykle wysoko.
Niesamowitą siłę ciągu silnik ten czerpie z połączenia liniowej charakterystyki przyrostu mocy oraz niesamowitego „dopalenia” podwójnym turbodoładowaniem. Powiększone chłodnice powietrza doładowującego i opatentowany układ doładowania TwinScroll gwarantują niezwykle spontaniczne reakcje silnika. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie obrotów. Jednostka V8 żywiołowo reaguje na każde dotknięcie pedału gazu. Dzięki układom Valvetronic i High Precision Injection silnik ten ma również wzorcowy stosunek mocy do zużycia paliwa. W połączeniu z rozwiązaniami BMW EfficientDynamics, takimi jak funkcja Auto Start Stop i odzysk energii hamowania, daje to średnie zużycie paliwa na bardzo niskim poziomie 9,9 l na 100 km. 

7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów M.

Szybka reakcja – 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów M z układem Drivelogic w BMW M5 stwarza do tego najlepsze warunki. Biegi przełączane są bowiem nie szybko, ale natychmiast.
7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia M z układem Drivelogic zapewnia nieprzerwany napęd, wykonując każdą zmianę biegu w ciągu ułamków sekundy. Bez żadnych strat siły ciągu. Dwie przekładnie z własnym sprzęgłem zapewniają stałe przeniesienie mocy silnika na tylne koła. Dzięki temu biegi można zmieniać dźwigienkami przy kierownicy lub wybierakiem biegów bez jakiegokolwiek przerywania siły ciągu, co pozwala na ekscytującą jazdę w warunkach od ekstremalnie komfortowych po ekstremalnie sportowe.

 

Hamulce z „pływającymi” tarczami.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest ważne, ale wyhamowanie od 100 do 0 km/h jest jeszcze ważniejsze. Wysokowydajne hamulce z „pływającymi” tarczami w BMW M5 stanowią odpowiednie zabezpieczenie dynamicznej przyjemności z jazdy.
Dzięki jasno zdefiniowanemu punktowi oporu możliwe jest precyzyjne dozowanie siły hamowania. Wysokowydajne hamulce z „pływającymi” tarczami zapewniają również kompensację efektu przegrzania – udało się zminimalizować słabnięcie siły hamowania przy wysokich temperaturach.

Hamulce z „pływającymi” tarczami w BMW M5 aktywnie przyczyniają się również do poprawy dynamiki jazdy: Dzięki zastosowaniu aluminiowych rdzeni tarcz hamulcowych i umieszczeniu ich za specjalntymi obręczami kół ze stopów lekkich udało się znacząco zredukować rotujące i nieresorowane masy pojazdu. Namacalnym rezultatem są najlepsze parametry hamowania w każdych warunkach atmosferycznych i na każdej nawierzchni. Najlepsze osiągi pod względem jakości prowadzenia i zwinności. 

Odzysk energii hamowania.

Hamowanie oznaczało do tej pory stratę energii. Dzięki systemowi odzysku energii hamowania część energii generowanej podczas hamowania jest odzyskiwana i gromadzona w akumulatorze.
Gdy kierowca zdejmie nogę z gazu lub hamuje, następuje załączenie alternatora i energia kinetyczna przekształcana jest na elektryczną. Gdy akumulator jest dostatecznie naładowany, alternator odłączany jest od silnika. Odciąża to silnik i zmniejsza emisję spalin. Przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa silnik może przyspieszać z wyższą mocą. 

Stylistyka M.

Estetyka dotyczny nie tylko powierzchowności, koloru, lakieru czy użytego materiału – wyraża się również w aerodynamice karoserii oraz funkcjonalności wnętrza. Dlatego projektanci i inżynierowie BMW M wspólnie opracowują rozwiązania, które w możliwie najlepszy sposób łączą formę i funkcjonalność, tworząc pojazdy doskonałe.
W samochodzie wyścigowym nie ma żadnych zbędnych elementów, dlatego nawet lusterka zewnętrzne BMW M muszą pozytywnie zaliczyć test w tunelu aerodynamicznym. Jednak nie tylko tutaj powietrze jest naszym najpotężniejszym sojusznikiem. Napływając przez duże wloty powietrza na wyrazistym pasie przednim, chłodzi ono również duże tarcze hamulcowe za obręczami kół M ze stopów lekkich. A opływając tylny dyfuzor, zmniejsza wypór na osi tylnej. Takie konsekwentne dążenie do poprawy osiągów kontynuowane jest również we wnętrzu pojazdu. Elementy obsługi najważniejszych funkcji rozmieszczono w bezpośrednim sąsiedztwie kierowcy. Ergonomia kokpitu i jakość użytych materiałów muszą spełniać surowe wymagania związane z orientacją na osiągi. Każdy detal współtworzy ostateczny wizerunek rasowego auta sportowego. W przypadku BMW M5 jest to wizerunek auta sportowego w stylu komfortowej limuzyny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

wejdż, zobacz i ocen