Popularne posty

poniedziałek, 10 października 2011

Toyota Prius

Nowa Toyota Prius wykorzystująca napęd Hybrid Synergy Drive tworzy kolejny rozdział w historii motoryzacji. Wyposażona w dwa silniki elektryczne oraz tryb EV umożliwiający poruszanie się wyłącznie przy pomocy napędu elektrycznego, zapewnia imponujące przyspieszenie, łatwe prowadzenie, wydajność na najwyższym poziomie i właściwości aerodynamiczne nie mające konkurencji w swojej klasie pojazdów. Wewnątrz doświadczysz przestrzeni i komfortu tworzonego dzięki rewolucyjnym i łatwym w użyciu technologiom zaprojektowanym przy użyciu intuicyjnego i przyjaznego wzornictwa. Niezrównana przyjemność z jazdy. Przestrzeń i styl. Wydajność na najwyższym poziomie. Napędzana technologią Hybrid Synergy Drive. Pełny napęd hybrydowy, pełna satysfakcja


Fakty o Prius

         Moc silnika

  • od 58 KM do 136 KM

  • Segment

  • Niższa klasa średnia

  • Cena nowych

  • od 102 000 zł do 115 000 zl
Druga generacja Priusa była już stylistycznie i funkcjonalnie bardziej zbliżona do tradycyjnych samochodów. Ten samochód udał się Toyocie tak bardzo, że otrzymał tytuł Samochodu Roku 2005, a jego układ napędowy zyskał tytuł Silnika Roku 2004, a przez kolejne 5 lat zyskiwał takie wyróżnienie w kategorii najbardziej ekonomicznego silnika.


Obecnie do sprzedaży w Polsce wchodzi trzecia generacja Priusa. Stylistycznie i technicznie to rozwinięcie poprzednich generacji oraz dodanie im nowych atutów.
Samochód jest nieco większy od poprzednika. Długość 446 cm to o 1,5 cm więcej niż w poprzedniej generacji, a szerokość 174,5 cm to o 2 cm więcej. Nie zmieniła się wysokość, ale najwyższy pu8nkt dachu został przesunięty w tył, przez co pasażerowie tylnej kanapy mają nad głową 1,5 cm więcej przestrzeni. Obniżenie siedziska przedniego fotela została obniżona o 3 cm, co dało o 2 cm więcej przed tylną kanapą.
Powiększono także bagażnik, zawierający obecnie 445 l, a 1120 l przy złożonych tylnych siedzeniach.


Trzecia generacja Priusa ma dwustrefową deskę rozdzielczą i zestaw wskaźników rozplanowanych tak, aby jak najszybciej można je było sprawdzić. Auto ma np. wyświetlacz Head Up Display, pokazujący najważniejsze wskazania na przedniej szybie samochodu. Dotykowy wskaźnik na kierownicy pozwala zarządzać systemem audio, klimatyzacją i układem Eco Drive bez odrywania wzroku od drogi i rąk od kierownicy.
Hybrydowy system napędowy został bardzo mocno przeprojektowany. Jest lżejszy i bardziej zwarty, mocniejszy, bardziej oszczędny, a także lepiej pracuje w niższych temperaturach.


Zamiast półtoralitrowego silnika benzynowego zastosowano jednostkę 1,8 l o mocy 98 KM i maksymalny moment obrotowy 142 Nm. Za zwiększeniem pojemności poszedł wzrost mocy o 27 proc. i maksymalnego momentu obrotowego o 23 proc. W układzie jest jeszcze silnik elektryczny o mocy 80 KM i maksymalnym momencie obrotowym 207 Nm. Układ napędowy ma w sumie moc 136 KM, o 22 proc. większą od poprzednika.
Prius trzeciej generacji ma osiągi samochodu z konwencjonalnym, dwulitrowym silnikiem spalinowym, rozpędzając auto do 100 km/h w 10,4 sekundy i maksymalną prędkość 180 km/h. Ale w standardowym trybie jazdy auto pali tylko 3,9 l/100 km.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

wejdż, zobacz i ocen