Popularne posty

poniedziałek, 10 października 2011

Najszybsze samochody swiata

 Na naszych ulicach rzadko spotykamy super samochody najwyższej klasy. W Polsce drogową sensacją są auta w stylu Porsche 911 czy Carrera GT, jednak z taśm produkcyjnych wielu producentów od dawna zjeżdżają pojazdy, które swoimi osiągami mogą mierzyć się z prawdziwymi rajdówkami. Wybranie najlepszych seryjnych samochodów jest trudnym zadaniem. Nie wiadomo, czy pod uwagę należy brać przyspieszenie, moc silnika, czy maksymalną prędkość. W naszym zestawieniu wybraliśmy to ostatnie. Popatrzmy na dziesięć samochodów, którymi raczej nie moglibyśmy pojeździć po naszych krajowych drogach.
OTO WIELKA TOP 10 :

1. Lamborghini Murcielago LP640

Specjalnie przeprojektowana wersja popularnego Lambo wykonana przez konstruktorów z Lamborghini Style Center. Poprawiony model wyposażony został w silnik o mocy 640 KM. W ciągu dwóch lat, z taśm produkcyjnych zjechało blisko 3 tysiące sztuk Murcielago LP640, który jest w stanie rozpędzić się do prędkości 340 km/h, osiągając 100 kilometrów na godzinę w czasie 3,8 sek.

2. Pagani Zonda C12 F

Model zadebiutował podczas targów Geneva Motor Show w 2005 roku. Przedstawiony model wyposażony był w silnik 7.3-litra o mocy 594 koni mechanicznych. Produkowany do dzisiaj Zonda F jest w stanie rozpędzić się do 346 kilometrów na godzinę, jednak podczas testów przeprowadzonych przez EVO Magazine na niemieckiej autostradzie, udało się osiągnąć wynik 317 km/h. Dla wymagających klientów przygotowano jednak mocniejszą wersję samochodu, wyposażoną w silnik o mocy 640 KM. Dla mnie wystarczyłoby w zupełności…

3. Jaguar XJ220

Producenci pojazdu budowanego w latach 1992-1994 mogli cieszyć się zaszczytem posiadania w swoim portfolio najszybszego samochodu świata aż do pojawienia się McLarena F1. Jaguar wyposażony w 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 542 KM osiągnął prędkość 350 kilometrów na godzinę, chociaż producent twierdził, że XJ220 może pojechać „zaledwie” z prędkością 341 km/h. Za podstawową wersję XJ220 trzeba było zapłacić około 1 733 000 złotych. Niestety, z taśm produkcyjnych zjechało ledwie 284 egzemplarzy super-Jaguara.

4. Ferrari Enzo

Z taśm produkcyjnych zakładów w Maranello zjechało zaledwie 399 egzemplarzy modelu Enzo. Podczas testów na torze w Nardo osiągnięto prędkość 355 km/h, jeśli jednak taka prędkość nie zadowalała właściciela, mógł bez trudu zakupić zmodyfikowaną, lżejszą o 200 kilogramów wersję Ferrari P4/5, która była w stanie osiągnąć 362 kilometry na godzinę. Produkcja modelu została zawieszona w 2004 roku. Od tego czasu cena Enzo rośnie, gdy kolejny nieuważny kierowca kasuje jeden z unikalnych egzemplarzy.


5. McLaren F1

Kolejna z legend motoryzacji. Produkowany przez brytyjską firmę pojazd uznawany był za najszybsze auto świata przez prawie 10 lat (od 1994 do 2005 roku). Podczas prób, McLaren F1 osiągnął prędkość 388,5 km/h. Był także pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który przekroczył barierę 350 km/h. Z fabryki wyjechało lekko ponad sto egzemplarzy McLarena F1. By stać się posiadaczem jednego z nich trzeba wyciągnąć ze swojego konta przynajmniej 6 milionów złotych.

6. Koenigsegg CCX

Kolejny z supersamochodów, który może pochwalić się niesamowitymi osiągami. Szwedzki pojazd wyposażony w 4,7 litrowy silnik V8 o mocy 806 koni mechanicznych jest w stanie przekroczyć barierę 100 km/h w 3,1 sekundy. Zanim na rynku pojawił się Veyron, CCX uważany był za najszybszy samochód świata. Podczas oficjalnych testów udało się osiągnąć prędkość 394,2 km/h. Niestety, produkcja modelu została zawieszona po dwóch latach od premiery.

7. Saleen S7 Twin-Turbo Competition

Samochód sprzedawany jako opcjonalna wersja modelu S7 Twin-Turbo. Auto wyposażone w 1000 konny silnik, według producenta jest w stanie osiągnąć prędkość znacznie dochodzącą do 420 kilometrów. Niestety, oficjalne testy samochodu nigdy nie zostały przeprowadzone, mimo to, prowadząc Saleena S7 bez trudu można rozpędzić się do „marnych” 390 kilometrów na godzinę.

8. Bugatti Veyron

Samochodu produkowanego pod patronatem Volkswagena przez Bugatti Automobiles nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Producent zapewnia, że Veyron wyposażony w 1001 konny silnik przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2 i pół sekundy. Osiągi auta zostały sprawdzone przez redaktora popularnego programu telewizyjnego Top Gear – Jamesa May’a. Podczas testów na torze Ehra-Lessien samochód osiągnął prędkość 407,8 km/h. Niestety (dla producentów), wynik ten został pobity. Cóż, Veyron wciąż pozostaje prawdopodobnie najdroższym w eksploatacji samochodem na świecie.

9. SSC Ultimate Aero TT

Pojazd uważany jest za najszybsze seryjnie produkowane auto świata. W grudniu 2007 przeprowadzona została oficjalna próba pobicia rekordu Guinnessa, zakończona wynikiem 412 km/h, jednak jest to uśredniona prędkość dwóch przejazdów. Przedstawiciele firmy Shelby SuperCars odpowiedzialnej za produkcję Ultimate Aero TT twierdzą, że nowa seria Ultimate Aero wprowadzona na rynek w 2009 jest w stanie osiągnąć prędkość przekraczającą 430 km/h.

 

10. Barabus TKR

Samochód zaprojektowany przez firmę Barbus Sportcars Ltd, według producenta miał stać się najszybszym seryjnie produkowanym samochodem, jaki dopuszczony został do ruchu. Miało powstać zaledwie 400 Brabusów wyposażonych w silnik V8 o mocy 1005 koni mechanicznych. Konstruktorzy zapewniali, że z jednostka napędowa będzie w stanie rozpędzić samochód do prędkości 434,44 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów miało trwać trochę ponad półtorej sekundy. Co stało się z postrachem szos, którego produkcja miała ruszyć w fabryce Colonella w słonecznej Italii? Tego nie wie chyba nikt.




Toyota Supra JCAuto Neodesign (2007)
400+ km/h
[-]


W wakacje'06 1250-konna Supra ustanowiła rekord prędkości Polski - 361,92 km/h. Z początkiem roku 2007 auto poszło pod nóż - ma zyskać zupełnie nowe nadwozie (zaprojektowane przez Neodesign) a moc silnika ma wzrosnąć do ponad 1400 koni mechanicznych. Samochód budowany przez JC Auto Tuning Division ma przekroczyć 400 km/h, stając się najszybszym pojazdem Europy.

9ff Carrera GT (200?)
400+ km/h
[-]

 Niemiecki tuner 9ff na rok 2007 zapowiedział swoją wersję Porsche Carrery GT. Do oryginalnego silnika ma został dołożone około trzysta dodatkowych koni a moc ma sięgnąć 912 KM. Prędkość maksymalna ma przekraczać 400 km/h.

Locus Plethore (2007)
400+ km/h
[-]

 W styczniu'07 zaprezentowano pierwszy rasowy supercar rodem z Kanady - Locusa Plethore. W wersji podstawowej auto ma być napędzane silnikiem o mocy 750 koni (V8 8,2 litry) i przekraczać 330 km/h przy masie 1,1 tony. Opcjonalnie jednak będzie mógł on rozwinąć... 1300 koni mechanicznych i przekraczać 400 km/h! Wersja produkcyjna ma być gotowa jesienią.

Chrysler ME Four Twelve (2005)
401 km/h
[-]

 Pokazany na początku roku 2005 bardzo udany prototyp supersportowego coupe od momentu prezentacji ciągle zawisa między pozostaniem prototypem a wejściem do produkcji, nie mogąc ostatecznie skierować się w jedną z tych stron. Auto napędzane jest V12 o pojemność sześciu litrów i mocy 862 koni mechanicznych. ME Four-Twelve ma rozpędzać się do 100 km/h w 2,9 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 401 km/h.
46. Lotec Sirius (2001)
401 km/h
[-]

 Pierwszy prototyp Siriusa pokazano jeszcze w 1995 roku. Wersja produkcyjna zadebiutowała w 2001 roku. Silnik V12 zamontowany w tym coupe rozwija moc 1000 koni a przy większym ciśnieniu turobosprężarek aż 1200 KM! Nigdy oficjalnie nie potwierdzona prędkość maksymalna ma sięgać 401 km/h.
45. SSC Aero SC/8T (2004)
401 km/h
[?]


Aero SC/8T to dziś najsłabszy model z rodziny coupe wyprodukowanych przez amerykańskie Shelby Super Cars. Napędzany jest silnikiem V8 o mocy prawie 780 koni mechanicznych. Przyspieszenie do 100 km/h pochłania trzy sekundy a prędkość maksymalna sięga 401 km/h - według niepotwierdzonych informacji podobno osiągnięto ją podczas testów na torze.
44. Jun Akira Supra JZA80 (2001)
401 km/h
[+]

 Poddana ekstremalnemu tuningowi przez firmę Jun Akira seryjna Toyota Supra w 2001 roku stanęła na płaskiej tafli słonego, wyschniętego jeziora Bonneville. Samochód, którego silnik rozwija około 1200 koni mechanicznych mocy i ponad 1000 niutonometrów momentu obrotowego rozpędził się do 401,2 km/h.
43. Vector WX3 (1993)
402 km/h
[-]

 WX3 to jedno z aut stworzonych przez Amerykanina pragnącego wyporodukować supersamochód z prawdziwego zdarzenia. Jego poprzedni model rozpędził się do 386 km/h. Ten, napędzany silnikiem o mocy około 800 koni mechanicznych miał przekraczać 400 km/h a w wersji produkcyjnej mieć ponad tysiąc koni. Niestety pojazd pozostał tylko prototypem.
42. Shadow MkI AVS (1970)
402 km/h
[+]

 Shadow Mark I Advanced Vehicle System był jednym z najszybszych samochodów ścigających się w serii Canadian American Challenge Cup (w skrócie CanAm). Napędzany silnikiem o mocy 790 koni mechanicznych pojazd rozpędził się na torze w 1970 roku do 402 km/h.
41. TVR Phoenix (200?)
402+ km/h
[-]

 Phoenix to projekt brytyjskich tunerów, stawiających sobie za cel wyciścięcie z seryjnego TVR Cerbera ile tylko się da. Pojazd ważący 1,1 tony napędzany jest specjalnie przygotowanym silnikiem o mocy ponad tysiąca koni (oficjalna strona mówi o... 1420 KM!). Przekroczenie 250 mph (402 km/h) to dopiero początek planów twórców. Auto ma być ukończone w tym roku.
40. Ford GT90 (1995)
402+ km/h
[-]

 Entuzjastycznie przyjęty prototyp futurystycznego coupe amerykańskiego Forda miał trafić do produkcji seryjnej i być wyposażony w silnik o mocy ponad dziewięciuset koni, pozwalający na przekroczenie 250 mph (sam prototyp miał 730 KM i przewidywane 378 km/h). Niestety skończyło się jedynie na planowaniu takowej produkcji...
39. Gemballa Mirage Evolution (200?)
403 km/h
[-]

 Mirage Evolution to jeszcze bardziej radykalne podejście do Porsche Carrery GT niż w wersji Mirage GT. Póki co prototypowa propozycja niemieckiego tunera miałaby wyjechać na ulice w 2008 roku. Silnik V10 rozwijający moc ponad tysiąca koni miałby rozpędzać auto do blisko 403 km/h.
38. H&R 911 Turbo Mission 400 Plus (2006)
403 km/h
[-]

 Grzeczne, seryjne Porsche 911 Turbo z pewnością nie mogłoby zagrozić Veyronowi, ale co jeśli wezmą się za nie tunerzy? Lepiej nie pytać. Dzieło H&R mierzące bezwstydnie w rekord Bugatti napędzane jest seryjnym silnikiem, z którego po przeróbkach wyciścięto ponad 1050 koni! Przewidywana prędkość maksymalna - okolice 403 km/h. Auto w tym roku ma być testowane na Nardo.
37. Bugatti EB 16/4 Veyron (2001)
403 km/h
[+]

 Zanim Veyron trafił do produkcji seryjnej jego prototyp różniący się kilkoma istotnymi elementami przejechał setki kilometrów podczas testów. Kierowcom testowym Volkswagena udało się wówczas rozpędzić tą 1001-konną bestię do 403 km/h, przy których jednak wyraźnie brakowało stabilności.


Najszybsze samochody według przyspieszenia 0-100 km/h


Najszybsze samochody produkowane seryjnie w poszczególnych latach:

Marka i Model Lata panowania Silnik
Pojemność skok. cm³
Moc KM (kW)1
przy obr/min
Moment2
przy obr/min
Masa
(kg)
0-100
(km/h)
V-max
(km/h)
1. Bugatti Veyron Super Sport 2010- W16 (4x Turbo) / 7993 cm³ 1200 KM (883 kW) przy b/d 1500 N·m przy b/d 1590 kg 2,2 s 444,07 km/h
2. SSC Ultimate Aero TT 2007-2010 V8 (Turbo) / 6298 cm³ 1180 KM (868 kW) przy 6950 1483 N·m przy 6150 1179 kg 2,7 s 411,76 km/h
3. Bugatti Veyron 2005-2007 W16 (4x Turbo) / 7993 cm³ 1001 KM (736 kW) przy 6000 1250 N·m przy 2000 1890 kg 2,5 s 407,45 km/h
4. Koenigsegg CCR 2005-2005 V8 (Sprężarka mechaniczna) / 4698 cm³ 806 KM (601 kW) przy 6900 920 N·m przy 5700 1180 kg 3,2 s 387,8 km/h
5. McLaren F1 1994-2005 V12 (Wolnoss.) / 6064 cm³ 627 KM (467 kW) przy 7500 651 N·m przy 4000 1138 kg 3,2 s 386,7 km/h
6. Jaguar XJ220 1992-1994 V6-24v (2x Turbo) / 3498 cm³ 542 KM (399,9 kW) przy 7200 640 N·m przy 4500 1360 kg 4,0 s 342,5 km/h
7. Bugatti EB 110 GT 1991-1992 V12-60 (4x Turbo) / 3500 cm³ 560 KM (411 kW) przy 8000 611 N·m przy 4200 1620 kg 3,5 s 340,1 km/h
8. Lamborghini Diablo 1990-1991 V12-48v (Wolnoss.) / 5707 cm³ 492 KM (367 kW) przy 7000 580 N·m przy 5200 1576 kg 4,1 s 325,5 km/h
9. Ferrari F40 1987-1989 V8-32v (2x Turbo) / 2936 cm³ 478 KM (351 kW) przy 7000 577 N·m przy 4000 1100 kg 3,8 s 324,6 km/h
10. Porsche 959  1986-1987 B6-24v (2x Turbo) / 2847 cm³ 450 KM (331 kW) przy 6500 500 N·m przy 5500 1450 kg 3,6 s 317,2 km/h
11. Ferrari 288 GTO 1984-1986 V8-32v (2x Turbo) / 2855 cm³ 400 KM (294 kW) przy 7000 496 N·m przy 3800 1160 kg 4,8 s 304,5 km/h
12. Lamborghini Countach LP5000S QV 1974-1984 V12-48v (Wolnoss.) / 5167 cm³ 455 KM (334 kW) przy 7000 500 N·m przy 5200 1490 kg 4,8 s 298,8 km/h
13. Lamborghini Miura SV 1969-1974 V12-24v (Wolnoss.) /3929 cm³ 350 KM (287 kW) przy 7850 380 N·m przy 5500 1292 kg 5,5 s 288,1 km/h
14. Ferrari Daytona  1968-1969 V12-24v (Wolnoss.) / 4390 cm³ 352 KM (259 kW) przy 7500 431 N·m przy 5500 1197 kg 5,4 s 281,0 km/h
15. Ferrari 250 GTO  1962-1968 V12-24v (Wolnoss.) / 2953 cm³ 302 KM (221 kW) przy 7500 343 N·m przy 5500 1000 kg 6,2 s 279,0 km/h




































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

wejdż, zobacz i ocen