Samochody Volkswagen Transporter produkowane były w latach 1979-1992. Powstały jako następstwo słynnych bulików T1 i T2 i były ostatnią serią samochodów dostawczych z silnikiem z tyłu i napędem na tylną oś produkcji VW.
Produkowano ten samochód w wielu wersjach nadwoziowych, począwszy od w pełni towarowego furgonu (tzw. blaszak, 2-3 miejsca, przestrzeń towarowa z tyłu), odkrytego z paką (w wersji z jednym lub dwoma rzędami siedzeń - ten drugi znany jako doka), przez mniej lub bardziej luksusowe wersje osobowe (caravelle oferująca do 9 miejsc lub multivan z rozkładanym stolikiem i jednym rzędem foteli odwróconych tyłem do kierunku jazdy oraz kanapą, która razem z materacem w bagażniku tworzyła duże łóżko).
Model ten był przerabiany na auto kempingowe przez kilka wyspecjalizowanych firm (najbardziej popularne z Polsce są przeróbki firmy Westfalia). Wyposażano je w podnoszone dachy, które po rozłożeniu dawały 2 dodatkowe miejsca do spania osłonięte czymś w rodzaju namiotu, lub po prostu dachy wyższe, plastikowe, również z dwoma miejscami do spania. Do dziś wiele takich samochodów można jeszcze zobaczyć na drogach.
Z punktu widzenia przewozu towarów, umieszczenie silnika z tyłu nie było pomysłem najszczęśliwszym. Spowodowało to bowiem podniesienie podłogi bagażnika znacznie do góry (w końcu pod bagażnikiem jest silnik) i dlatego ten model był ostatnim z silnikiem z tyłu. Wyższa podłoga to nie tylko mniej miejsca do wykorzystania ale również większe kłopoty z załadowaniem samochodu, np. z umieszczeniem w nim cięższego ładunku. Po prostu trudno jest go podnieść na dość dużą wysokość, na której zaczyna się podłoga. Sam fakt, że podłoga nie była na jednej wysokości (z przodu była niżej, by nie marnować miejsca) powodował, że umieszczenie wewnątrz tego pojazdu ładunku było dość trudne.
Samochód ten wyposażano w silniki benzynowe i wysokoprężne, w różnych konfiguracjach. Najsłabsze były silniki 1,6D, wolnossące, z czasem pojawiły się w wersji z turbodoładowaniem i o większej pojemności (1,9D). Jeśli zaś chodzi o silniki benzynowe, najmniejszy miał pojemność 1,6 litra i był chłodzony...powietrzem. Oprócz tego był też chłodzony powietrzem o pojemności 2,0 litra (oba w konfiguracji boxer), oraz chłodzone wodą 1,9 i 2,1.
tu znajdziesz najszybsze informacje na to co cie interesuje:>kliknij i zobacz co w swiecie bryk sie tai. Każdy znajdzie tu cos dla siebie. Nie czekaj dowiedz się więcej. Lubisz adrenalinę, szybkie bryki, ciekawostki?? lubisz być na bieżąco wejdz
Popularne posty
-
Cel przeróbek tuningowych silnika może być różny: -zwiększenie mocy silnika, -uzyskanie określonego przebiegu krzywej momentu obrotowego s...
-
Każda osoba szukająca nowego samochodu zawsze najpierw bierze pod uwagę cenę. Nawet gdy mamy niemal nieograniczony budżet zadajemy pytanie...
-
Pierwszy egzemplarz BMW 3 fabryki opuścił w 1975 r., od tego czasu na ulice miast całego świata wyjechało więcej niż 12 milionów egzemplarz...
-
Nicolas Cage znany jest z występów w popularnych filmach oraz problemów finansowych, których nabawił się w czasie kryzysu na rynku nieru...
-
Czy zastanawialiście się dlaczego samochody o podobnych jednostkach napędowych mają bardzo różny apetyt na paliwo? Najprostszą odpowiedzią ...
-
Kupując nowy samochód udajemy się do salonu, gdzie obok samochodu widzimy jego cenę z wyposażeniem. Większość z klientów myśli, że tyle mu...
-
Pewnie nie raz zastanawialiście się, jakie auta najczęściej kupują nasi rodacy. Czy lepiej sprzedają się niedrogie, małe i ekonomiczne sam...
-
Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) opublikowało raport niezawodności samochodów używanych. Zbadano samochody w wieku od 1...
-
Jesienią warto przygotować nasze auto do nowych warunków pogodowych. Najważniejszy obiekt trosk stanowi oczywiście silnik . Moment, gdy temp...
-
Klimatyzacja w samochodzie znacznie ułatwia podróże w upalne dni. Choć część kierowców za jej wadę uznaje zwiększone zużycie paliwa, to w ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
wejdż, zobacz i ocen